Kiemelkedő erő- és izomtömeg-növekedés kreatinnal

A kilencvenes évek közepén a testépítés a fénykorát élte – mindenidők legerősebb mezőnye gyűlt össze abban az évtizedben, rengeteg potenciális bajnokkal. A hatalmas népszerűség eredményeként a különféle étrend-kiegészítők iránti kereslet is növekedésnek indult. A gyártók újabb és újabb termékeket, hatóanyagokat próbáltak ki és dobtak a piacra. Ekkor jelent meg az étrend-kiegészítők egyik klasszikusa, ami ma már a legtöbb terembe járó számára ismert és elfogadott – a kreatin.

A kutatásokban a kreatint használó sportolók egészen kiemelkedő erő- és izomtömeg-növekedést értek el, így a kiegészítő hamar nagy népszerűségre tett szert. Persze ezzel egy időben megindultak a különféle tévhitek is – a kreatin tönkreteszi a veséket, a kreatin szteroid és így tovább. Mára azt lehet mondani, hogy a kreatin talán minden kiegészítő közül a legbiztonságosabb. Hatása igazolt és jól mérhető, az eredményeket „megbízhatóan szállítja”.

Mi is az a kreatin pontosan?

A kreatin egy aminosav. Egy olyan aminosav, aminek előállítására a szervezetünk is képes. A kreatinnak nagyon fontos szerepe van az izommunkában. Amikor elkezdünk például sprintelni, akkor az izmaink a raktározott ATP-t fogják felhasználni energia előállítására. A probléma csak az, hogy az ATP-raktárak mindössze 3-4 másodpercig képesek maximális erőkifejtés mellett fedezni a szükséges energiamennyiséget. Ekkor lép be a képbe a kreatin, ami képes visszaállítani az ATP mennyiségét az izmokban, ezzel kitolva a maximális izommunka hosszát nagyjából 10 másodpercig. Például egy 100 méteres sprinter a sprinthez mindössze ezt a két energiatermelő rendszert használja.


Mi történik, amikor kreatintartalmú kiegészítőt használunk?


A megfelelően alkalmazott kreatinkiegészítéssel meg tudjuk növelni az izmok kreatintartalmát, ez pedig fokozott anaerob teljesítményhez vezet. Vagyis a rövidtávú, de relatíve nagy erőkifejtést igénylő izommunkában jobban fogunk teljesíteni. Ilyen például a súlyzós edzés. A kreatin a testépítő és erőemelő edzés egyik legjobb kiegészítője. Nagyobb súllyal tudunk edzeni, több ismétlést tudunk vele csinálni és egyszerűen többet tudunk edzeni.


A megnövekedett kreatintartalom eredményeként megnő az izmok hidratáltsága, ami fokozott fehérjeszintézishez vezet – az izompólya belülről kifelé történő feszülése egy erőteljes növekedési jelzés.

A kreatin formái

A kreatinnak számos formája ismert – a leggyakoribb a „mezei monohidrát”. Ez volt az első forma, ami a piacra került. Azóta számos további variáció is elérhető – de a legmegbízhatóbb és legjobban kutatott az továbbra is a monohidrát.

A kreatin hatásairól újabb és újabb kutatások kerülnek elő. Hatásait tekintve támogatja az immunrendszerünket és az immunsejteket, elősegíti az idegsejtek megfelelő működését és védi őket a hipoxiás állapotokban. Például olyan kismamáknál, akik a terhesség alatt kreatinkiegészítést alkalmaztak, sokkal kisebb gyakorisággal fordult elő, hogy a magzat hipoxiás (oxigénhiányos) állapot miatt bármilyen sérülést avagy idegrendszeri károsodást szenvedett volna.

A kreatin biztonságos?

A kreatinnál biztonságosabb kiegészítő pillanatnyilag nincs a piacon, konkrétan azért, mert nincs még egy kiegészítő, amit annyit vizsgáltak volna, mint a monohidrátot. A kreatin nem teszi tönkre a veséket (még csak meg se terheli őket), nem tesz kárt a májunkban és nincsen semmilyen mellékhatása. A hiedelmekkel ellentétben nem vizesít, nem okoz vízvisszatartást. Biztonságos, sőt, kifejezetten pozitív hatásokkal rendelkezik az egészségünkre.


Használjunk kreatint bátran. Hogy hogyan érdemes alkalmazni? Ez egy későbbi cikk témája lesz.


Termékek, amik érdekelhetnek:

STEEL PUMP

STEEL PUMP

Ár: 17990 Ft

Kedvezményes ár: 10790 Ft

STEEL WHEY

STEEL WHEY

Ár: 12990 Ft

Kedvezményes ár: 11490 Ft

PURE STEEL

PURE STEEL

Ár: 4990